lördag, maj 09, 2009

Vilken vecka

Hallo stugan. I:m baaaack.
Jo ni nu sitter man stilla för en gång skull och kan blogga lite igen.
Sitter "sovvakt" till syrrans grabb Jesper.

Mycket har hänt sen sist..
Det är uppsägningar på jobbet ( vet inte om man får vara kvar efter sommaren ).
Jag rasade ner för trappen hemma under påsken och blev blåslagen.
Skall vara med på loppis i Tillberga den 21 maj ocm det funkar
Har jobbat en del- Ja just det......
I fredags så fyllde Röda korset 150 år och det firades i Västerås på Slottet med föreläsning. Tror eller ej så under pausen så gick brandlarmet. När larmet gick så titta jag och Carina ( kollega ) på varandra och satt fart. Carina åt ena hållet och jag på det andra och kollade läget. Sedan tillbaka till rikssalen där vi var och ropade ut att nu måste vi evakuera. Carina tog ena trapphuset och jag det andra. Vi behövde knappt prata med varandra för att det skulle funka. Vi såg varandras blickar och sen körde vi igång med att hjälpa till att få ut alla. Bakom mig kom sedan personalen och kollade läget. De behövde inte göra så mycket utan det var Carina och jag som hade koll på läget. Grejen är ju att vi bägge arbetade ett tag med lokalberedskap och har intresset för såna saker så det gick smärtfritt.
Det fanns 100 personer i lokalen där en del hade rullatorer eller gcik på käppar osv.
Efter alla kommit ut på borggården så sökte vi samband med personalen igen för att ta reda på vad som hade hänt. ( nu kom brandkåren samtidigt ). De sa sedan att det var ett brandlarm från LANDSHÖVDINGENS kök det kom ifrån. ( Man kan ju undra? ) . De rustar tydligen upp däruppe. men men. Sen var det dags att efter ca 20 min komma upp till lokalen igen och köra vidare Man kanske kan säga att Röda Korset brinner för 150 års jubiléet så att vi utlöste larmet.
Ja ni

BILEN ja BILEN.
I dagsläget står jag utan bil. Den blåste sönder i flörra veckan. Ev vevhusventilationen som spökar. Så kära vänner nu försvann semester i sommar. Det blir att byta ut hela motorn suck Vad kommer inte det att kosta. Måste vinna 100.000 på lotto för att lösa det.
Är någon miljonär och kan avvara så där ca 25 tusen så hör av er. ( Vad gör man )

Nopp nu är det dags att köra vidare. Ha det i sommarvädret
Micke

Inga kommentarer: